Παράλειψη συνδέσμων

Γενική Συνέλευση ECR Hellas | 13.02.2019

ΝΕΟ Δ.Σ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ECR

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019, πραγματοποιήθηκε η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ECR» καθώς και οι αρχαιρεσίες για την εκλογή Νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτικής Επιτροπής. Περισσότερα από 120 στελέχη των εταιρειών μελών του Συνδέσμου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον κο Χρήστο Τσεντεμεΐδη, Country Director & Brand Activation South Eastern Europe & Israel Distributor Markets JOHNSON & JOHNSON AEE, Πρόεδρος ΔΣ ECR Hellas, Προμηθευτές για τη στρατηγική και τις επιμέρους ενέργειες που υλοποιήθηκαν κατά τη διετία 2017 -2019 από τον Σύνδεσμο. 

O κος Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος METRO AEBE, Πρόεδρος ΔΣ ECR Hellas, συντόνισε την ανοικτή συζήτηση με τον Αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας κο Κωστή Χατζηδάκη. Οι ερωτήσεις που έθεσε ο κος Αρ. Παντελιάδης αφορούσαν κυρίως θέματα όπως η παγκόσμια ύφεση, η επιχειρηματικότητα και η δυσλειτουργία κρατικών μηχανισμών, η σύνδεση της επιχειρηματικότητα με την πανεπιστημιακή έρευνα, ο έλεγχος της αγοράς, η εφοδιαστική αλυσίδα / logistics, το brain drain και το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδος. Ο κος Κ. Χατζηδάκης σχετικά με τα παραπάνω θέματα επισήμανε τα εξής: 

– Η Νέα Δημοκρατία παρακολουθεί τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και θα κάνει ότι είναι δυνατόν η Ελλάδα να μπορέσει να περάσει σε μία φάση ανάπτυξης. Υπάρχουν έτοιμα νομοσχέδια που αφορούν το φορολογικό, το αναπτυξιακό πλαίσιο, τη δικαιοσύνη, την δημόσια διοίκηση, το ασφαλιστικό, την εκπαίδευση και τον εκλογικό νόμο. Επίσης, τόνισε αναφορικά με την παγκόσμια οικονομία, ότι η πιθανότητα ενός ανεξέλεγκτου Brexit θα είχε μεγάλη έκταση συνεπειών. 
– Υπάρχουν πολλές αγκυλώσεις που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των επιχειρήσεων, στόχος είναι να δοθούν εφικτές λύσεις μέσα από ένα πλαίσιο που θα περιλαμβάνει μία κουλτούρα αξιολόγησης της δημόσια διοίκησης, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τη στοχοθεσία, το outsourcing, την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση, που αποτελεί και τον βασικό τρόπο πάταξης της φοροδιαφυγής. Παράλληλα, το τραπεζικό σύστημα (κόκκινα δάνεια) και η φορολόγηση των επιχειρήσεων αποτελούν σημαντικά θέματα που επηρεάζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η επιχειρηματικότητα αποτελεί τον μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας για ένα κράτος.
– Μέσα από την Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας θα προωθηθούν συνέργειες επιχειρήσεων και Πανεπιστημίων με χρηματοδοτήσεις των Πανεπιστημίων ανάλογες του έργου που παράγουν. Μία σειρά κινήτρων τόσο για τα Πανεπιστήμια όσο και για τις επιχειρήσεις θα βοηθήσει τη μεταξύ τους συνεργασία.
– Σε μία ελεύθερη αγορά, το κράτος δεν μπορεί να αποφασίζει για τον καταναλωτή αλλά θα πρέπει να θέτει τις γενικές αρχές. Η Ν. Δημοκρατία θα προτείνει να υπάρχει γνωμοδότηση της Επ. Ανταγωνισμού πριν την κατάθεση οποιουδήποτε νομοσχεδίου αφορά την αγορά ώστε να εξασφαλιστεί η μη καταστρατήγηση του δικαίου του ανταγωνισμού.
– Αναφορικά με το χώρο των Logistics, πέραν της επίλυσης κάποιων θεσμικών δυσλειτουργιών για τις οποίες θα υπάρξουν τα σωστά πολιτικά και οικονομικά μηνύματα, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη και αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, περαιτέρω ανάπτυξη και ευελιξία των λιμανιών της χώρας, κυρίως των περιφερειακών στα πρότυπα των ΟΛΠ & ΟΛΘ, κινήσεις που θα βοηθήσουν σημαντικά και στην αύξηση των εξαγωγών.
– Το brain drain αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα και δεν θα είναι μία εύκολη υπόθεση η αναστροφή του. Μέσα από την ανάταση της οικονομίας, ένα πλαίσιο αξιοκρατίας και τα σωστά μηνύματα προς τα έξω με βασικό μήνυμα ότι η Ελλάδα βαδίζει σωστά ώστε όχι μόνο κάποιοι να επιστρέψουν αλλά να προσελκύσουμε και σημαντικό επιστημονικό δυναμικό.
– Η Ελλάδα εμφανίζει ένα οξυμένο δημογραφικό πρόβλημα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Ν. Δημοκρατία έχει ήδη εξαγγείλει την παροχή 2000€ και την αύξηση του αφορολόγητου κατά 1000€ για κάθε παιδί που γεννιέται. Παράλληλα, η μετανάστευση με μία λογική ελεγχόμενης εισόδου και ενσωμάτωσης στο κράτος μπορεί να αποτελέσει και ευκαιρία στα πρότυπα της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. 

Ο κος Βασίλης Σταύρου, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, στην παρουσίασή του με τίτλο «The new era of Retailing” ανέφερε τα εξής: 

  • Σημαντική η σύνδεση μεταξύ των mega trends (οικονομία, δημογραφικό, τεχνολογία, βιωσιμότητα), consumer trends (περισσότερη αξία, έλλειψη χρόνου, καλύτερο επίπεδο ζωής, ψηφιοποίηση) και retail trends (ενοποίηση & νέοι τύποι καταστημάτων, online, ποικιλία, βιωσιμότητα) 
  • Όσον αφορά στα mega trends, επισημάνθηκε η επιβράδυνση των οικονομιών, η παγκοσμιοποίηση, η συνύπαρξη πέντε διαφορετικών γενεών με διαφορετικές ανάγκες και θέλω, η γενιά των millennials που είναι η μεγαλύτερη πληθυσμιακά γενιά αυτή τη στιγμή, οι επιχειρηματικές πλατφόρμες που κερδίζουν έδαφος, το IoT που ξεκλειδώνει δεδομένα που επιτρέπουν νέες υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα, η τεχνητή νοημοσύνη που δημιουργεί εξατομικευμένες εμπειρίες και τα robotics που θα αντικαταστήσουν τις επαναλαμβανόμενες ανθρώπινες δραστηριότητες ενώ παράλληλα η αλλαγή του κλίματος θα αλλάξει θεμελιωδώς το λειτουργικό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις. 
  • Όσον αφορά στα consumer trends επισημάνθηκε ότι οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν/ενημερώνονται/ είναι πιο απαιτητικοί, και επειδή ο χρόνος είναι πολυτέλεια, προσδοκούν τη δυνατότητα γρήγορης, ευέλικτης εξυπηρέτησης σε όλες τις κατηγορίες. Παράλληλα, εστιάζουν στην υγεία και ευεξία και δίνουν μεγάλη σημασία στις αξίες των εταιρειών, ενώ η ψηφιοποίηση αυξάνει τη διαφάνεια, δεν μιλάμε πια για online και offline εμπειρία αλλά για omni channel εμπειρία. 
  • Όσον αφορά στα retail trends επισημάνθηκε ότι οι συγχωνεύσεις και εξαγορές ενισχύουν περαιτέρω την ενοποίηση στο χώρο του λιανεμπορίου, οι τύποι καταστημάτων προσαρμόζονται όλο και περισσότερο στις τοπικές ανάγκες με γνώμονα την ευκολία (convenience), εμφανίζονται καινούργια μοντέλα λιανικής ενώ πολλοί λιανέμποροι επανασχεδιάζουν την εμπειρία του checkout. Επίσης, αρκετοί discounters μετακινούνται και στο online κατάστημα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέττας κερδίζουν έδαφος, ενώ μικρότερα brands γίνονται ισχυρότερα έναντι των megabrands. Τα προγράμματα πιστότητας lifestyle επιτρέπουν πιο ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες, η μείωση των πλαστικών στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας καθώς και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι σημαντικές διαδικασίες.
  • Ο ρόλος του καταστήματος πρέπει να εξελιχθεί και να μην βασίζεται στις συναλλαγές αλλά να γίνει ένας τόπος όπου οι καταναλωτές μπορούν να εμπνέονται, να μαθαίνουν, να συνεργάζονται, να κοινωνικοποιούνται και να πειραματίζονται με νέα προϊόντα 
  • Τα καταστήματα του μέλλοντος θα είναι επιτυχημένα μέσα από ένα πλαίσιο στενής συνεργασίας προμηθευτών και λιανεμπόρων. Με αυτό τον τρόπο θα έχουν και οι δύο πλευρές μία πληρέστερη εικόνα του αγοραστή τους τόσο για to φυσικό κατάστημα όσο και για το οnline 

 

Ο κος Παναγιώτης Μπορέτος Αν/της Διευθύνων Σύμβουλος και Εμπορικός Διευθυντής IRI Hellas, παρουσίασε το θέμα: «Αποτελέσματα 2018 και Πρόβλεψη αγοράς 2019». Τα σημαντικότερα ευρήματα από το σύνολο της αγοράς είναι το 2018 συνοψίζονται στα εξής: 

  • Στη γενικότερη εικόνα της οικονομίας καταγράφεται μία αύξηση του ΑΕΠ στο 2,1% για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2018 έναντι του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος για το 2017. 
  • Οι πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν αύξηση 2,7%  Ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος παρουσίασαν μία πτωτική τάση (-1%) 
  • Όλοι οι τύποι καταστημάτων εμφάνισαν βελτίωση των πωλήσεων σε αξία (+0,8% – 15,9%), ενώ η Βόρεια Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων σε αξία το 2018 έναντι 2017 (7,9%) 
  • Οι μεγάλες κατηγορίες κινήθηκαν αυξητικά το 2018 (Household 4%, HBA 1,3%, Food 2,7%) 
  • Τα branded προϊόντα αναπτύχθηκαν περισσότερο έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέττας (15,7%)
  •  Αυξημένο TPR για το σύνολο των FMCG (22,7% + 0,5p), κυρίως λόγω της κατηγορίας τροφίμων (+ 19,8% + 0,8p)

 

Τα κυριότερα σημεία αναφορικά με την πρόβλεψη για την πορεία της αγοράς το 2019 συνοψίζονται στα:

Ο αντίκτυπος από τις επερχόμενες εκλογές εκτιμάται ότι θα επιδράσει αρνητικά στο σύνολο των πωλήσεων των FMCG προϊόντων με ένα εύρος από -0,16% έως -0,46% ανάλογα με τον αριθμό των εκλογικών αναμετρήσεων και τη διάρκεια της προεκλογικής καμπάνιας.

Υπό αυτό το πρίσμα το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,2% για το 2019 και η ανεργία θα μειωθεί κατά περίπου 1%, φθάνοντας το 18,5%. Τέλος, δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές εντός του έτους στο χώρο των καταστημάτων. 

Στη συνέχεια ακολούθησε η διαδικασία των αρχαιρεσιών. 

Στο Διοικητικό Συμβούλιο του ECR Hellas, του οποίου η νέα σύνθεση βρίσκεται παρακάτω, εκπροσωπούνται όλες οι μεγάλες αλυσίδες SM, προμηθευτές ελληνικών και πολυεθνικών εταιριών, τροφίμων, κάβας και μη τροφίμων, καθώς και πανεπιστημιακοί, για την αρτιότερη προσέγγιση των θεμάτων και σκοπών του. 

Η σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και της Ελεγκτικής Επιτροπής είναι η παρακάτω:

 

Το ECR Hellas, θα εκπροσωπεί στις συναντήσεις των Ευρωπαϊκών Επιτροπών ECR Community o κος Άρης Ζούμπος – ΑΜΒΥΞ 

Παρουσιάσεις