Παράλειψη συνδέσμων

Γενική Συνέλευση ECR Hellas | 26.02.2020

Tην Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020, πραγματοποιήθηκε  η ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ECR», στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 100 στελέχη των εταιρειών μελών του Συνδέσμου. Ο κος Αριστοτέλης Παντελιάδης Διευθύνων Σύμβουλος METRO AEBE και Πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά του λιανεμπορίου, καλωσορίζοντας τα μέλη αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο των επιχειρήσεων απέναντι στην κοινωνία σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής υπευθυνότητας, τονίζοντας ότι οι ενέργειες τους θα πρέπει να έχουν έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Παράλληλα, ανέφερε ότι τα εικοσιπέντε χρόνια λειτουργίας του ECR Hellas αποδεικνύουν έμπρακτα ότι μέσα από τη συνεργασία, μπορεί να λειτουργήσει η έννοια του αμοιβαίου οφέλους. Επίσης, ανέφερε ότι το 2019 ολοκληρώθηκαν τρία προγράμματα: Omni Channel Shopper, Χαρτογραφώντας τη δυναμική των big data και ο δρόμος προς τον e-καταναλωτή, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάστηκαν στο 13ο Συνέδριο ECR Hellas. Στον τομέα της εξωστρέφειας, ανέφερε ότι συνεχίζεται η συνεργασία και συμμετοχή σε Επιτροπές που συνδέονται με το έργο του Συνδέσμου. 

Στη συνέχεια ο κος Χ. Τσεντεμεΐδης, Country Director & Brand Activation South Eastern Europe & Israel Distributor Markets JOHNSON & JOHNSON AEE και Πρόεδρος του ECR Hellas από την πλευρά των προμηθευτών αναφέρθηκε στο πλάνο δράσεων για τη διετία 2020 – 2021 Αναγνωρίζοντας τις σύγχρονες τάσεις του εμπορίου, τα προγράμματα στα οποία θα εστιάσει το ECR Hellas είναι: Category Growth Management, Digital Retail Models of the Future, Recycling / Circular Economy. Επιπλέον, το ECR Hellas πιστεύοντας στη σημαντική αξία της εκπαίδευσης των στελεχών του κλάδου εισάγει σε συνεργασία με το εργαστήριο ELTRUN του ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩN, μία νέα σειρά ανεξάρτητων εκπαιδευτικών σεμιναρίων κάτω από τον τίτλο RETAIL 4.0: A GLIMPSE TO RETAIL FUTURE. Παράλληλα, ανάφερε ότι μέσα από την πλατφόρμα του ECR Community, δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης στις εταιρείες μέλη, ηλεκτρονικών σεμιναρίων (webinars) σε θέματα που ενδιαφέρουν την αγορά. 

Στη συνέχεια, ο κος Ανδρέας Δρυμιώτης, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής τονίζοντας ότι οι εξελίξεις στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας θα είναι τόσο ραγδαίες και συγκλονιστικές που είναι πρακτικά αδύνατο να τις προβλέψουμε και να τις εκτιμήσουμε. Αυτό όμως που σίγουρα μπορούμε να προβλέψουμε είναι τα χαρακτηριστικά των μελλοντικών εφαρμογών. Η ψηφιακή εποχή θα καθορίζεται από τρία χαρακτηριστικά: Η εξέλιξη θα είναι Εκθετική (Exponential), η πληροφορία θα είναι 100% Ψηφιακή (Digital) και οι εφαρμογές θα συνδυάζουν πολλές τεχνολογίες (Combinatorial). Επίσης, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις της νέας ψηφιακής εποχής τονίζοντας τρία θέματα μεγάλης σημασίας: 

  • την έκρηξη του ψηφιακού περιεχόμενου, 
  • την αυτοματοποίηση της γνώσης και 
  • τη μαζική χρήση των εξελιγμένων robot

Ο Δρ. Γιωργής Κριτσωτάκις, Communication, Media & Technology Consulting Lead από την εταιρεία Accenture αναφέρθηκε στις βασικές τάσεις της μετα ψηφιακής εποχής καθώς και τα αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα στο λιανεμπόριο. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το λιανεμπόριο περνάει μία κρίση ταυτότητας και όχι ύπαρξης, η τεχνολογία είναι καταλυτικός παράγοντας ενώ πλέον το μεγάλο στοίχημα βρίσκεται στην προσφορά αλησμόνητης εμπειρίας στον καταναλωτή. Τα αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα του λιανεμπορίου που ανέφερε είναι:

  • The ruthless rush to ultimate convenience, 
  • Knowing you better than you know yourself, 
  • Savoring time for slow shopping, 
  • Telling astonishing stories that provoke the senses, 
  • Elevated collective experiences powered by fans, 
  • Adjacent offers that fuel the shopping experience, 
  • Leapfrogging expectations with a new paradigm

Τελειώνοντας, ανέφερε ότι η σκέψη των λιανεμπόρων μετατοπίζεται πλέον και περνά από τα το μοντέλο των δύο καταστημάτων (φυσικό και ψηφιακό) στο μοντέλο του ενός καταστήματος με τρεις εισόδους την φυσική, την ψηφιακή και την ανθρώπινη. 

Η κα Νικολέτα Σπερελάκη, Client Business Partner από την εταιρεία The Nielsen Company, αναφέρθηκε στις προκλήσεις σε επίπεδο καταναλωτικών τάσεων που συμβαίνουν σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο καθώς επίσης και σε παραδείγματα επιχειρήσεων που εντόπισαν ευκαιρίες στις προκλήσεις αυτές και ανέπτυξαν λύσεις. Συγκεκριμένα, οι προκλήσεις που αναφέρθηκαν είναι: 

  • Old is become gold
  • Value & premium strategies
  • Pay a premium for sustainability 
  • Lighten the load for women 
  • Health & wellness
  • Technology to simplify & save time 

Κλείνοντας την ενότητα των παρουσιάσεων ο κος Λευτέρης Κιοσές,  Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), παρουσίασε αποτελέσματα από την Ετήσια Έρευνα Καταναλωτών ΙΕΛΚΑ 2019-2020  καθώς και την Έρευνα Τάσεων Στελεχών Λιανεμπορίου-FMCG 2020. Οι κυριότερες καταγραφόμενες τάσεις είναι: 

  • Βελτίωση καταναλωτικού κλίματος
  • Μικρή αύξηση των πωλήσεων
  • Επιστροφή στην ποιότητα
  • Κόπωση από τις προσφορές
  • Προτεραιότητα στον πελάτη

 

Παρουσιάσεις

Φωτογραφικό Υλικό